LNG körkép Európából

Magyarország első, az M0 szigetszentmiklósi pihenőjében megnyílt töltőállomással egyidőben, azaz 2019 júniusában már Európa 207 pontján lehet LNG üzemű járművet feltankolni. Ez egy rohamos növekedés ahhoz képest, hogy 5 évvel korábban mindössze három tucat ilyen töltőállomás várta a jobbára átalakított járműveket. A járművek frontján is jelentős a változás azóta, hiszen három európai gyártó is kínálja nehézgépjárműveit, melyek mára az összes felhasználói igényre nyújtanak megoldást.

A Pannon Fuel Kft által megnyitott töltőállomás az európai fő közlekedési folyosókat – korridorokat – használó LNG üzemű járművek számára jelentős mértékben meghosszabbította. A Mediterrán Korridor Spanyolország legdélibb pontjától az M0-án található töltőállomásig 3300 km hosszú, a legutolsó található töltőállomás 550 km-rel előbb helyezkedik el. Kijelenthető tehát, hogy a korábban bejárható úthosszt 20 százalékkal növelte meg az új töltőállomás. Az Orient-Kelet-Med Korridor legtávolabbi kezdő pontja Bréma, 1150 km-re fekszik a aszigetszentmiklósi töltőállomástól, melyhez a legközelebbi jelenleg elérhető nyilvános LNG töltőállomás 600 km-re található, ezért nem túlzás azt állítani, hogy ennek a korridornak hosszát megduplázni sikerült a megnyitóval. A harmadik, az M0-n szintén áthaladó korridor, Rajna-Duna nevet viseli. Legtávolabbi pontja Strassburg 1060 kilométeres távolságából 420 kilométer messzeségben található az utolsó LNG töltőállomás. Így ez esetben megfogalmazható, hogy a korridor korábban LNG járművel bejárható hosszának 2/3-ával nőtt az elérhető úthossz.

Az aktuális európai töltőállomás helyzetről, azok pontos elhelyezkedéséről aktuális adatokat lehet találni:

Stations map